måndag 15 november 2010

Måndagsblues...

 ...Snöblandat regn, mörkt o trist, halkigt o knöligt efter vägen...och trött! Blev väckt vid tretiden i natt av att gubbens mobil ringde, kris på hans jobb och han blev tvungen att slänga sej i väg till Avesta så där hux flux...jag klev ju upp och fixade lite mat han skulle ha med sej och då var man ju pigg sen då!
Men det är sånt som händer.




Har fått färdig några projekt...min vita sjal och en bolero som är virkad i Drops Delight nr 14 (mörkgrön/lila)..Det gick snabbt att virka den, men det tog tid att montera alla virkade rutor runt om..inte för att det var svårt, mer för att jag tycker det är liiite tråkigt med montering.  Mönstret finns hos www.garnstudio.com  och heter 126-8.


Men hyfsat blev den...
Skulle bara behöva en modell här i butiken så jag kunde vissa den lite bättre...













Den vita sjalen blev inte så tokig den heller, enkel och snabb att göra...








Nu skall jag fortsätta med toppen i alpaca, så den blir klar nån gång oxå.


Trodde jag skulle få en garnleverans i dag, men det verkar inte så. Men kanske i morgon då =)


Ha nu en trevlig eftermiddag och kväll folkens!

2 kommentarer: