fredag 5 november 2010

Alltså....

Nu är det snart helg igen...och "långhelg" på mej =). Känns lite konstigt men det skall bli skönt också. Man har ju även ett hus att sköta om...men det är rätt bra ändå, varken jag eller Gubben är så mycket hemma så vi hinner inte skräpa ner så mycket. Det är Tant Maja då, som ställer till det =))...men hon är rätt duktig hon också, om man glömmer bort hennes "låda" där hon går fram som en bulldozer och det blir kattsand över hela badrummsgolvet! Och då har vi en låda med lock/tak över...

Annars ser jag fram i mot stunder i soffan med nått av alla mina stick-projekt...och kanske ett lite glas vitt (eller känner jag för rött, tro?) inom räckhåll. Det finns ju projekt att ta tag i...  
Här kommer några av om:   


Det här skall bli en enkel sjal med fransar. Jag virkar med en tråd Drops Alpaca nr 0100 och en tråd Ingenua nr 3 som är ett mohair garn. Och jag använder virknål nr 5. Beskrivningen finns i Drops Katalogen nr 123, eller på deras webbsida www.garnstudio.com   
                                .
  1. Sjal
 




      
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar