fredag 25 mars 2011

Usch,

....vilka blåsiga dagar vi har haft den här veckan...det har blåst dygnet runt känns det som. Och det ligger lite avblåsta träd här och var, tur man inta har fått nått i huvudet =). Men det är väl ett typiskt vårväder kanske...hoppas det!

På stickfronten har det inte gått så bra den här veckan...har börjat på en Fana kofta
i barnstorlek, men upptäckte när jag skulle börja med stjärnbården att det inte stämde alls. Stickade " en evighet" baklänges för att försöka rätta till det, men det blev inget bättre hur jag än gjorde. Då blev jag less och rev upp allt och började om. Och upptäcker ett fel i beskrivningen!....jaja. Nu vet jag ju det iaf.
Jag stickar i Viking Superwash, vitt och mörkgrön. 
Har inget kort på min kofta än...har inte kommit så långt ännu =)

Annars hoppas jag på en blåsfri helg med mycket sol och plusgrader nu så vi blir av med lite snö.
Se så mycket vi har kvar än 


 ...tussilago, krokusar och vitsippor känns långt borta än...


Sen har jag fått ha min äldsta son här i några dagar medan han väntar på att sina papper för arbetsuppehåll i USA. Riktigt trevligt har det varit....nu kanske man inte får se han igen förrän i Oktober/November......=(
....men så är det väl når ungarna blir stora. Och jag har fått i uppdrag att sticka en Setesdalskofta med huva till honom medan han är borta, så att jag har nått att pyssla med =)
( om det är någon som har en beskrivning på en sån så tar jag gärna i mot tips, har beskrivning på Setesdalskofta, men inte med huva )

Nu skall jag strax plocka ihop här och bege mej hemåt...blir ni sugna på att handla garn i helgen så titta in HÄR

Ha en trevlig SOLIG helg allihopa =)

3 kommentarer:

  1. Morning!
    vist ska du få beskrivn. jag har själv fått den från Norge,ska sätta mej och skriva ner den så jag har den i datorn,så mailar jag över den när jag fått din mailadrs
    Här skiner solen m det blåser så ini bengen...
    om vi ska se några krokusar får vi köpa dom i kruka:)

    SvaraRadera
  2. ska bli spännande att sen Hönan..håller på m entill jag oxå.

    SvaraRadera
  3. otur att det blev fel garn t kammen !
    kikar in senare så jag får se "din höna"hahahha!

    SvaraRadera