måndag 4 april 2011

Våren...

...verkar äntligen vara på väg. Spöregn och dimma i går, sol och varmt idag. =) Och det har tillkommit ett ljud ute...bäcken kluckar och skvalar och det är vatten överallt. Det är helt underbart nu...


Jag har stickat en vinhöna =)  har letat efter beskrivning på en sådan ett tag, men så fick jag se vinhöner i urmoderns blogg och hon delade med sej av beskrivningen så äntligen fick jag min egen =)
Gjorde dock ett lite misstag...letade i min restgarnskorg efter passande garn till kam och näbb och fick tydligen tag på nått superwash behandlat...


  ..så det blev lite "make over" och en liten annan kam som inte blev tovad, men men ...men lite knappar här och där+ några ben så var hönan klar.
Den är stickad i Tuva från M&K.

Det kan nog kanske bli nån till vinhöna...den var kul att göra och det är spännande å maskintova =)


Nu blir det lite påsktema framöver..virkar lite påskägg och gör några påskgummor, får återkomma med bilder på det sen. 


Skall fortsätta några varv på Fana-koftan innan jag hittar sängen..(varför säger man så egentligen, den står ju på samma ställe som i går? )


Ha en trevlig kväll allihopa =)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Va fin vinhöna!
    En sådan höna skulle vilja sticka till min kompis.
    Kan man få vara ful och tigga till sig mönstret?
    Mvh. Pia
    piaisaksson69@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Knit kit
    En höna som är en "bag in box gömma" för lådvin.
    I knit kit ingår garn, ögon och tryckknappar samt en mycket utförlig stickbeskrivning med bildillustrationer.
    Du behöver strumpstickor, rundstickor nr 5mm samt strumpstickor 3mm, och en stoppnål.

    Mönstret kräver att du kan sticka slätstickning, minska och öka maskor samt sticka Icord.
    http://zgarn.se/index.php?route=product/product&path=65_78&product_id=159

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag har också letat efter mönster på din fina fyllehöna. Jag gillar den bättre än den som zgarn har. Hur får man tag på mönstret på din?

    SvaraRadera