tisdag 19 april 2011

ojoj...

...så dålig jag är på att uppdatera bloggen. Har tänkt göra det varje dag nu länge...men det blir inte som man tänker alltid. Har visst drabbats av nån typ av handarbetsstress också (tror jag)...får ingen ting färdigt för tillfället =(. 
Så jag testar en ny strategi, gör bara småsaker, som blir färdiga på nån timme och så väntar jag tills det går över och jag kan slänga mej över halvfärdiga tröjor igen =)). Tror det fungerar. 
Här kommer lite småting jag gjort dom senaste dagarna....



 ...några virkade påskägg av restgarner och ett överdrag till en gammal målarburk....

Tittade in i Fröken Elsas blogg och hittade jättesöta burkhättor som inspirerade lite...och dom går jättefort att virka, här är två, men det finns fler på gång både på jobbet och hemma.



....en påsk-kärring av garn, meningen var ju att hon skulle flyga på kvasten, men hon bara stört-dök så hon fick pryda blomman på disken i stället tillsammans med glada kycklingar =)


...några äpplen har jag också virkat, och det kanske blir nån apelsin eller ett päron snart också...

Det populära garnet CanCan by Rico Design har äntligen inkommet igen, dock endast i två färger (än så länge ) men dom passade jättefint i mitt "påsk-skyltfönster...

Nu är det bara en timme kvar tills jag stänger, skall hem och försöka städa lite inför påskhelgen. Men jag ser mest fram i mot en mys-stund i soffan med lite virkning och Tant Maja som troget sällskap =))
 

2 kommentarer:

  1. Vilket toppenjobb du har och dessutom sällskap av en katt i samma färgställning som min! Hittade hit via stickkafét hos FaceBook. Har fått flera kompisa via det...

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror jag har världens bästa jobb =))...och Tant Maja är nog världens bästa katt =). Hon är en alert dam i 20 års åldern.
    Stick-caféet är ett bra ställa att hitta likasinnade...och inspiration =)

    SvaraRadera