torsdag 8 mars 2012

Nu var det väl på tiden..

...det var nära på jag glömde lösenordet för att logga in. Och DÅ är det allt för länge sedan sist. 
Kan säga att tiden som har gått har bestått av att lära sig mer om att driva eget företag, speciellt när det inte går som på räls. Lära sig att tackla lite motgångar både gällande ekonomiska och lite bristande motivation (vilket ofta hänger ihop )
Men nu går det mot vår, och massa nytt händer. Har utökat sortimentet i butiken med kläder från Capri Collection, massor med scarfar från IDAR kom i dag, så nu hoppas jag på fler kunder också. Framöver (inom snar framtid ) kommer vi (Camilla och jag ) att ha kundkvällar här i butiken med lite modevisning och lite rabatter på garner och sånt.


Har väl lite bilder på sånt som är tillverkat sen sist å visa kanske... bland annat två Pyttipannor..den övre i Angora Design och den nedre i Big Trend, båda med stickor nr 4,5. Jättekul att göra, beskrivningen finns hos http://garnomera.wordpress.com   jag skall göra minst en till =)



 Lite vantar. Dom övre i 2-trådigt ullgarn, virkat nålbindning och broderat på frihand..dom i mitten stickat Setedalsvantar i Viking Superwash, och dom nedre i Fame Trend och virkat nålbindning (Camilla)

 Den här har jag kanske visat tidigare, en Irving  i samma Angora Design som Pyttipannan här ovanför..



 Det har vart Ockelbo Vintermarknad...på fredagen höll vi på att blåsa bort igen, men lördagen var riktigt fin, sol och mycket folk och Camilla och jag var med ..=)

Annars har Sonen (som bor i USA ) kommit hem en vända..och nu till helgen kommer flickvännen från overthere också på besök. Det blir spännande det, hoppas min engelska går att förstå för andra än mej själv också =))

Nu får ni ha det för den här gången..skall få till ett inlägg om kläderna och scarfarna också här framöver..

KRAM <3 

3 kommentarer:

  1. O vad kul att du är tillbaka. Kan förstå att det är mycket när det är nytt o man ska nysta i hop allt. Ska bli kul att se lite vad du har också. Vilka mysiga sjalar o vantar jätte gulligt. lycka till o ha det gott kram Beijan

    SvaraRadera
  2. Tack =)..jo det känns mera hoppfullt nu igen. I dag har det vart kunder i butiken hela dagen och då ser man ju ljusare på framtiden. (har fått sopa golvet tre gånger, pga kunderna som drar in en massa grus, men det gör jag med ett leende på läpparna i dag ) Kram!

    SvaraRadera