tisdag 18 januari 2011

ojoj..

nu var det ett bra tag sen jag skrev nått i bloggen. Inte bra!. Men min ursäkt får bli att jag har suttit en hel del med bokföring och bokslut. Och det blir tydligen en hel del papper när man har företag =). Har ju försökt att ha lite koll hela tiden men det blir ändå lite att ta igen på slutet....

Sen skall man ju försöka sticka lite också under tiden. Har flera projekt på gång..som vanligt. Men jag har varit dålig på att ta bilder på dom. (och jag som har fått ny kamera..) så jag får hitta igen dom som mönsterbilder...
Håller på med en halsduk i Safira by Permin nr 06, i bruna toner. Den stickas runt på rundsticka nr 5 och har ett enkelt hålmönster. Det är inte så mycket kvar så det kommer väl en bild på den när den är färdig. Tycker garnet är bra att sticka i förresten. Det består av 95% ull och 5% silke.
Och sen håller jag på med ett par vantar från Navia...eller det är nog garnet som heter navia..ett ullgarn som består av ull från Färöarna, Shetlandsöarna och Australien. Finns i 1,2,och 3-trådigt, men dom här stickas med 3-trådigt.
Har en färdig, så det blir bild när den andra är färdig också.


Annars har jag många projekt på gång uppe i huvudet, ibland passerar dom bara förbi där uppe och jag hinner inte ta tag i dom. Då får man bara hoppas dom kommer i repris igen =))


Har fått hem lite fler färger av bandgarnet CanCan, så nu går jag och blänger lite på det. Undrar om man kan göra nått annat en en halsduk av det.
Här är Permins bild från beskrivningen...


Ni kanske har några idéer på hur man kan använda garnet. Tar gärna i mot tips.

Sen kan jag inte låta bli att ta med en söt bild på slutet...tänk om man kunde sova så.....men man skulle nog få ont i nacken =)


Ja idag blev alla bilder från nätet....det var inte tänkt så, men jag skall plocka fram kameran nu =)

Ha en trevlig kväll allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar