lördag 1 januari 2011

Gott Nytt År!!

Ja då var det ett nytt oförstört år då =) Undrar va som kan hända i år? Lite planer har man så här i början....men jag undrar vad jag kommer att skriva om till hösten/vintern 2011...den som väntar får se =)
Julen blev lugn och fin, har jobbat i mellandagarna men hann med ett race på köpcentret på annandagen. Gubben bjöd, så då var det bara att passa på. Fick bla en ny kamra så nu kan det bli lite bättre bilder framöver. Annars fick jag en del kläder också av honom, och lite annat smått och gott. 
Har inte blivit så mycket stickat under julhelgen, har några projekt på gång som vanligt men jag kände för att slappa lite dom dagar jag har varit ledig....när man inte skottade snö =)
Men här kommer en bild på en halsduk/boa i CanCan by Permin, alltså ett bandgarn. Ganska kul att sticka i, om lite ovant.
 Det gick åt ett nystan och då meter halsduken 150cm, men vill töja sej till ca 2oocm...   perfekt till den lilla svarta.  
Kommer att få in mer av det här garnet och i fler färger i januari...


Sen har det, och är fortfarande snöigt...så skotta verandatak stog på agendan på nyårsaftonsdagen  men det gick bättre och snabbare än va vi trodde. och nu är det skönt att ha det gjort..det väntas ju mera snö!!

...som ni ser var det mest gubben som skottade...jag fotograferade mest med den nya kameran...

 och visst kan man säga att naturen bjuder på många roliga motiv =)....hur håller sej snöklumpen kvar ??

Ha ett en bra fortsättning allihopa på det nya året!

4 kommentarer:

  1. hej
    vilken fin sjal du har stickat.

    SvaraRadera
  2. Tack!! Det är med ett bandgarn...var lite bökigt i början men sen gick det bra =)

    SvaraRadera
  3. Finns det en fågelholk där?

    SvaraRadera
  4. Stilig boa du har laget, og jammen har dere nok snø!...

    SvaraRadera