lördag 4 december 2010

Gråbein...

är i farten igen...Gubben kom hem från körning i går kväll vid halv tio tiden nånting...sätter sej ner vid köksbordet för att slappa lite och läsa tidningen, jag sitter i vardagsrummet och stickar...då hör jag från köket ett rop..".åhh ett djur..men det är vargen , skynda kom å titta "......stickningen flög och jag sprang (hur lätt det nu är med raggsockar på parkettgolv) Jag vill ju se vargen som har strukit runt här nu i flera veckor. Men det hann jag inte =(. Gubben var helt i extas när han berättar att det kom ett djur i stor fart in i vår trädgård och forsvann upp i skogen och han är bergsäker på att det var vargen, mycket större en en hund sa han att den var, så jag får ju tro han på det då.  Vi går ut sen och kollar spåren och då ser vi att ett rådjur har varit inblandat...men hur det gick sen, det vet vi inte....spåren efter vargen går iaf förbi våran trappa på husets framsida och upp i skogen efter våran lilla stig. Precis där jag såg spår sist också. 
Nu får Tant Maja INTE gå ut alls....bara ut på verandan om Matte eller Husse är med.




Bilden är från internet...har ju inte fått sett "våran varg " ännu.




Sen över till nått annat...med mina stickprojekt rullar det på...har fått några färdiga men det kommer hela tiden nya idéer. ( går det inte att pausa det där flödet på nått sätt). 

Toppen i Drops Alpaca är klar.   Och jag blev rätt nöjd med den, tror jag...men jag skall nog bli lite bättre på att inte sticka så löst när det är mönster-stickning. Beskrivningen finns som sagt hos Drops www.garnstudio.com        
och heter 122-41.





Sen har jag gjort en "boblelue" som jag hittade beskrivningen på i Felisis blogg...ni hittar länken till henne här på sidan till höger..eller här Jag kom i håg att jag gjorde en tröja i det här mönstret när jag var yngre och fortfarande bodde hemma i Norge...det var nog i början på -80- talet nån gång...kul att det kommer tillbaks, men man börjar även inse att man börjar bli gammal...suck.
Mössan gjorde jag i Drops Neapel nr 4434m och det gick åt nästan 100g.



Och handledsvärmarna från samma blogg är också klara...dom var riktigt roliga att göra så det blir nog minst ett par till, i en annan färg och kanske annat garn.Dom här gjorde jag i Drops Fabel nr 104 och det gick åt ett halvt 50g nystan, kanske.
 
Nu skall jag fortsätta arbetsdagen med att fixa lite med min webbshop innan jag stänger butiken (efter 13 dagar på raken ) och drar hem för att julstäda lite...
...om jag inte skall gå på vargspaning...

Ha en trevlig helg och andra advent, allihopa =)

2 kommentarer: