torsdag 19 maj 2011

Besök...

...i Ockelbo i dag =) Det var Prins Daniel och Kronprinsessan Victoria som hälsar på i tre dagar. Idag kom dom till torget och hälsade på alla barn, för det är ju också Förskolans Dag i dag. Och aldrig har det väl varit så mycket folk där vid en sån dag tidigare =))  Och poliser, tv och en massa pressfolk...jag såg en ganska malplacerad känd hovreporter som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, men han stack ut i från mängden om jag säger så.
Nån ting av det första jag såg, var Victorias snygga skor! Men hur orkade hon med hela dan i så höga klackar ...men otroligt snygga var dom.
 Det här tåget passerade min butik strax innan, och ser ni den lilla fiolspelerskan i mitten av bilden. Visst är hon söt. Vet tyvärr inte vad hon heter. 

På stickfronten händer det inte så mycket nytt. Har ju en massa projekt som jag försöker färdigställa. 
Har ju skickat i väg mina Hjärtekatter och då blev det så tomt i fönstret så jag har börjat på en annan virkad katt. Men mönstret krånglar....eller är det jag som läser fel?
Har också börjat på en bolero " Fritt etter Fana". Har ju sett så många fina av dom på alla bloggar och på Stick-caféet på Facebook. 
Nu försöker jag dela upp mina projekt så att jag har några hemma och några här i butiken, då kanske nått blir klart snart.   (Skärpning nu ! )

Dax för en kopp kaffe nu och fortsättning med katten...måste hitta felet =)

Ha nu en trevlig eftermiddag och kväll.

2 kommentarer:

  1. Arti at du kommentert på bloggen min da! E egentlig fra Hitra æ da ,men har bodd de flæste av åran i Trondheim. Til vanlig så strikke og hekle æ' ikke så mytji. Det e lappeteknikk som e min passion. Bor no mellom Åre og Østersund.
    No ska æ utforsk bloggen din!

    SvaraRadera
  2. Men gud vad bra! då måste jag komma förbi någon dag med min kompis som har föräldrar i ockelbo :) Kram på dig, hälsa farfar! <3

    SvaraRadera